آیا تا به حال به جادوی رنگ ها فکر کرده اید؟ رنگ ها در زندگی روزمره ی ما بدون اینکه به آن توجه ویژه ای داشته باشیم اثر گذار هستند، برای مثال در بیمارستان ها بیشتر از رنگ سفید، سبز یا آبی استفاده می گردد که به بیمار و کادر پزشکی آرامش بدهد، یا تا به حال به این فکر کرده ایم در هنگامی که درس می خوانیم یا کار می کنیم نوشته هایی که نمی خواهیم فراموش کنیم و در خاطر داشته باشیم را با ماژیک های هایلایت بولد می کنیم. پس به صورت ناخودآگاه رنگ ها را باید جزئی از زندگی به حساب آورد.

در محیط های اداری و تجاری و به طور محیط هایی که در آن ساعتی از روز به کار کردن مشغول هستیم، بسیار مهم است که فضای اطراف ما تا حدودی دلخواه ما باشد گاهی ممکن است با تغییرات جزئی این کار انجام داد، اما بهتر است دیدمان را وسیع تر کنیم و اقداماتی انجام دهیم که همکارانمان نیز از این تغییرات بهره ببرند. در سال های اخیر فضای داخلی شرکت ها در حال تغییر و تحول است و از حالت خشک و رنگ های بی روح و رسمی که در گذشته در آن ها به کار برده می شده فاصله گرفته است. در واقع سعی می شود از دیزاین های مدرن و رنگ های شاد بیشتر استفاده شود.

هر چه محیط شاد تر در دراز مدت در روحیه ی شخص می گذارد و چه بسا در راندمان کاری نیز تاثیر خواهد داشت، انتخاب پرده اداری با طرح و رنگ مناسب حائز اهمیت است زیرا علاوه بر بحث زیبایی و تزئینی بودن، جهت تنظیم نور خورشیدی که به داخل محیط وارد می شود نیز به کار می رود و همان طور که اشاره شد در روحیه افراد تغییر بهتری داشته باشد.

تاثیر هر رنگ بر روی انسان

رنگ قرمز: رنگ قرمز افزایش اشتها و افزایش انرژی را به همراه دارد همچنین در روحیه ی افراد تاثیر گذار است و محیط را شادتر می کند. بنابراین پرده هایی با رنگ قرمز می تواند برای اتاق غذاخوری مناسب باشد.

رنگ نارنجی : در انسان به پذیرش تغییرات کمک می کند و آن را آسان تر می کند و احساس راحتی و انرژی به شخص دست می دهد. از این رنگ می توان در اتاق هایی که معمولا برای استراحت کارکنان در نظر گرفته شد است و جایی که تمام اعضا دور هم جمع می شوند، استفاده کرد. رنگ نارنجی برای آشپزخانه هم مناسب است زیرا به هضم غذا کمک می کند.

زرد مایل به نارنجی، حس دوستی به همراه دارد. اگر به دنبال یک ارتباط دوستانه هستید، اتاق جلسات خود را با این رنگ پرده ها تزئین کنید.

رنگ سبز: پرده های سبز برای اتاق هایی که کارکنان استراحت می کند مناسب است چون احساس آرامش خوبی را سبب می شوند به علاوه، با این رنگ اتاق بزرگتر به نظر می رسد. این رنگ برای همه افراد مناسب است.

رنگ بنفش: برای پرده نیز بسیار آرام بخش است. این رنگ با عناصر روشن اتاق بسیار هماهنگی ایجاد می کند و احساس سرزندگی و در نتیجه انرژی بیشتری را به شما می دهد.

رنگ قهوه ای: پرده های قهوه ای فضا را برای شما دلپذیر می کند و همچنین این رنگ به افزایش تمرکز کمک می کند و در اتاق هایی که کارکنان در آن کار می کنند استفاده می گردد. اما باید توجه داشت تا حتما با نور فضای داخلی ترکیب شود تا باعث خستگی و تاریکی بیش از حد نشود.

پرده‌های روشن بسیار محبوب هستند، از یک طرف انتخاب رنگ پرده روشن باعث می‌شود یک اتاق کوچک، دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد.نکته ی مهم اگر نور طبیعی برایتان اهمیت دارد، نور خورشید بیشتر از پرده‌های روشن عبور کرده و وارد اتاق می‌شود.به طور کلی از رنگ های سفید و روشن برای اینکه فضا بزرگتر از اندازه ی واقعی به نظر بیاید استفاده می گردد.

پرده‌های رنگ تیره، اگر به دنبال ظاهری شیک و کلاسیک هستید پیشنهاد می شود. همچنین ازرنگ‌های تیره برای پرده، می‌توان برای جلوه دادن بخش خاصی در یک اتاق استفاده کرد این نوع پرده‌ها با دیوارها و مبلمان روشن به زیبایی تطبیق پیدا کند اما از طرفی رنگ تیره باعث می‌شوند اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. اگر فضای بزرگی در دسترس داریم رنگ های تیره مناسب خواهد بود.

معمولا افراد برای محیط های اداری از رنگ هایی استفاده می کنند که در لوگو و برند شرکت به کار رفته باشد و یا همخوانی داشته باشد، یعنی به روی هم رفته انتخاب آن باید به نوع کار ما نیز ارتباط داشته باشد و هویت آن را نیز حفظ کند.

یک قانون کلی اگر در انتخاب طرح پرده دچار شک شده اید بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اگر اثاثه و تجهیزات محل کارتان ساده است طرح های شلوغ انتخاب خوبی خواهد بود و در مقابل اگر اثاثه ی با تنوع رنگ نه چندان ساده دارید سعی کنید طرح ساده ای را در نظر بگیرید.

در انتخاب پرده علاوه بر نکاتی که اشاره شد ابعاد و شکل پنجره ها و حتی مدرن و یا قدیمی بودن سبک آن ها نیز باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر زیبایی رنگ و طرح پرده ها نکته ی مهم این خواهد بود که این پرده ها از جنس مرغوب و با دوامی تولید شده باشند که اگر نیاز به شست و شو بود به ساختار آن آسیب نرسد و نیاز نباشد در بازه ی های نزدیک تعویض گردد.

نور خورشیدی که از پنجره به داخل فضا وارد می شود و تنظیم حجم ورودی آن بنا به اندازه ی دلخواه نیز اهمیت دارد پس بابت خرید پرده های اداری با این نکته را نیز در نظر گرفت که از سبک و مدل هایی متناسب استفاده گردد که حتی در طول شب نیز حریم شخصی را نیز پوشش دهد. به طور کلی سعی کنیم رنگ ها را بیشتر بشناسیم و ترکیب مناسب آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب طرح و پرده بهره ببریم و این را در خاطر داشته باشید دکوراسیون مناسب قدم اول است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.