پرده هازان

دکوراسیون خانه از جمله موضوعاتی است که همیشه برای افراد حائز اهمیت بوده است. پرده بخش مهمی از دکوراسیون منزل است که انتخاب مناسب آن می‌تواند به زیباتر شدن دکوراسیون خانه شما کمک کند. پرده انواع مختفلی دارد. هر یک از انواع پرده مناسب با سبک خاصی هستند. پرده پانچ یکی از انواع پرده است که بیشتر مورد توجه اشخاصی قرار می‌گیرد که علاقمند به مدل‌های و سبک‌های ساده هستند. طرح کلی پرده پانچ ساده است، اما این سادگی سبب نشده تا زیبایی آن به چشم‌ نیاید! پرده پانچ از جمله سبک‌هایی است که می‌توان گفت سادگی آن سبب شده تا همیشه شکیل باشد و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. طرح‌های متنوع دارد و برای مکان‌های مختلف از جمله پذیرایی، اتاق خواب و… قابل استفاده است. به طور کلی می‌توان گفت اگر طرفدار سبک مدرن و فانتزی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده پانچ است. یکی از سوالات رایجی که در مورد پرده پانچ وجود دارد، نحوه صحیح نصب آن است. اگر شما هم قصد دارید تا با نحوه صحیح نصب پرده پانچ آشنا شوید، با ما همراه باشید‌. علاوه بر این در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد پرده هازان کسب خواهید کرد.

پرده هازان

پرده هازان:

پرده هازان از جمله انواع پرده‌ای است که در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. از جمله دلایل اصلی محبوبیت آن می‌توان به قیمت مناسب آن در کنار کیفیت بالای پارچه اشاره کرد. از طرفی دیگر جنس پرده هازان به نوعی است که رنگ پذیری بالایی دارد. این موضوع سبب شده تا امروزه شاهد انواع پرده هازان چاپی در بازار باشیم. در دسته بندی کلی پارچه‌ها، پرده هازان به دلیل بافتی که دارد جز گروه پارچه‌های کتان قرار می‌گیرد. پرده هازان چاپی از کیفیت و تنوع رنگ بالایی برخوردار است. این موضوع سبب شده تا بتوانید برای بسیاری از سبک‌ها پرده هازان با طرح مورد نظر خود را بیابید.

آموزش نصب پرده پانچ:

قبل از از هر اقدامی در خصوص نصب پرده پانچ بهتر است با ابزار مورد نیاز جهت نصب پرده پانچ آشنا شوید. برای نصب این نوع پرده به ابزاری از قبیل ریل پانچ که خود شامل دو قطعه تحت عنوان قپه و پایه می‌شود، نیاز دارید‌. از دیگر ابزار مورد نیاز جهت نصب می‌توان به دریل، پیچ و رولپلاک اشاره کرد. پیچ‌های پایه با استفاده از پیچ گوشتی سفت می‌شوند و برای علامت گذاری‌ محل دقیق قرار گیری پایه پرده نیاز به یک مداد دارید. اگر برای خرید چوب پرده مناسب پرده پانچ به بازار رفته باشید، متوجه خواهید شد که چوب پرده استفاده شده جهت نصب پرده پانچ از تنوع بالایی برخوردار است. در این قسمت لازم به توضیح است که در خصوص نصب پرده پانچ نکته حائز اهمیت نوع و محل قرار گیری پایه است. چوب پرده‌های استفاده شده متفاوت و متنوع هستند، اما باید به پایه آن دقت داشته باشید‌. فرق نمی‌کند قصد نصب چه نوع پرده پانچی را داشته باشید، یا اینکه از چه نوع چوب پرده‌ای استفاده می‌کنید، در نهایت نکته مهم استفاده و نصب صحیح پایه است. با قرار گیری چوب پرده بر روی پایه فرایند نصب آن تکمیل می‌شود. پایه مناسب پرده پانچ در دو مدل دیواری و سقفی در بازار موجود هستند.

در ابتدا با در نظر گرفته ارتفاع پرده بهتر است محل قرار گیری پایه نصب آن بر روی دیوار را علامت گذاری کنید. یکی از روش‌های رایج جهت اندازه گیری اندازه پرده این است که پرده را باز کنید و به صورت افقی در محلی که قصد نصب آن را دارید، نگه دارید. در این مرحله به آسانی می‌توانید محل قرار گیری پرده را مشخص کنید. اگر طول پرده شما در حدود ۲۲۰ سانتی متر باشد به جهت نصب پرده نیاز به دو عدد پایه دارید. در نظر داشته باشید به ازای هر یک متر افزایش ارتفاع پرده بهتر است یک پایه، به پایه‌های مورد نیاز جهت نصب آن اضافه کنید. بعد از مشخص کردن محل قرار گیری پایه‌ها نوبت به آن می‌رسد که پایه‌ها را در جای مناسب آنها نصب کنید. به جهت نصب پایه‌ها باید از ابزار مخصوص نظیر دریل، پیچ و رولپلاک پایه‌ها استفاده کنید. بعد از اینکه پایه‌ها به طور محکم بر روی دیوار نصب شوند نوبت به قرار گیری پرده بر روی میله مخصوص آن می‌رسد.

در این قسمت لازم به توضیح است که وزن پرده را پایه‌ها تحمل می‌کنند، بنابراین بهتر است پایه‌ها به طور صحیح و با دقت نصب شوند. پس از نصب پایه‌ها هم از محکم بودن آنها مطمئن شوید‌. ناگفته نماند که پایه‌ها باید در دو سمت پنجره و به صورت تراز با یکدیگر نصب شوند. پس می‌توان گفت پس از اینکه پایه‌ها بر روی دیوار محکم شدند، پرده را از داخل ریلی که مخصوص پرده پانچ است عبور دهید. در نهایت هم میله را بر روی پایه‌هایی که از قبل بر روی دیوار نصب کرده‌اید، قرار دهید. به طور ولی نصب پرده پانچ بسیار آسان است. بهتر است بدانید یکی از دلایل اصلی محبوبیت پرده پانچ نصب آسان آن است.

از جمله نکاتی که بهتر است به آنها اشاره کنیم این است که در روند نصب پرده پانچ باید میله نصب پرده با دقت از تمام سوراخ‌های پرده پانچ آن هم به صورت یکی پس از دیگری عبور داده شوند. پس از اینکه تمام سوراخ‌ها وارد میله مخصوص نصب شدند به جهت محکم شدن کار و اینکه پره از میله جدا نشود، قپه‌های مخصوصی که میله دارد را در دو سر انتهایی آن محکم کنید‌. این کار از بیرون شدن پرده از میله نصب جلوگیری می‌کند. بعد از اینکه کار نصب شما به پایان رسید می‌توانید چین‌های پرده را تنظیم کنید‌. عموما پرده پانچ برخلاف دیگر انواع پرده به تنظیم خاصی نیاز ندارد.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد پرده پانچ و نحوه صحیح نصب پرده پانچ پرداختیم. دانستید که پرده پانچ یکی از انواع محبوب پرده است که از تنوع و کیفیت بالایی برخوردر می‌باشد. پرده پانچ مزایای زیادی دارد، نصب آسان یکی از مزایای آن است. برای نصب پرده پانچ نیاز به پایه نصب و میله پرده پانچ دارید. به این منظور کافی است که پایه‌های مخصوص را در جای مناسب آنها نصب کنید‌. محل نصب پایه‌ها به توجه به اندازه پرده مشخص می‌شود. پس از نصب پایه‌ها هم پرده پانچ را از میله آن عبور داره و در نهایت میله به همراه پرده بر روی پایه‌هایی که بر روی دیوار نصب شده‌اند، قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.