پرده یکی از عناصر مهم در زیبایی و تزئین یک فضای سربسته به شمار می‌آید و پرده اداری نیز در تلطیف و زیبایی یک محیط اداری مانند شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر محیط‌های اداری گوناگون، نقش بسیار پررنگ و مهمی را ایفا می‌کنند. با این وجود، انتخاب نوع پرده به لحاظ طرح و رنگ، موضوعی است که به دکوراسیون و رنگ فضای مورد نظر، بستگی دارد و به علاوه در این حیث، فاکتور‌ها و مولفه‌های دیگری نیز دخیل اند که در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل درمورد تمامی آنها، توضیحاتی را ارائه دهیم. بنابراین اگر به تازگی صاحب کسب و کاری شده‌اید و یا قصد دارید تا به زیبایی و جذابیت محل کاری خود بیفزایید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید پرده اداری

قابل شستشو بودن پرده‌ها

همانطور که می‌دانید، ماندن لکه، گرد و غبار یا سیاهی در طولانی مدت بر روی پرده‌ها، می‌تواند تا حد زیادی از زیبایی آنها به ویژه در یک محیط اداری بکاهد و در صورتی که رنگ‌های روشن در پرده به کار رفته باشد، این موضوع نمود بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین قابل شستشو بودن پرده‌های اداری، اهمیت بسیار بالایی دارد.
قطعا پایین آوردن پرده‌ها به طور منظم و شستشوی آنها در محیط‌های اداری، کار چندان ساده‌ای نیست و بنابراین بهتر است تا پرده‌هایی را انتخاب کنید که نیازی به پایین آوردن آنها از محل نصب، نباشد و تنها به وسیله یک دستمال مرطوب، تمیز شوند.

قابل تنظیم نمودن پرده برای دریافت نور دلخواه

از آنجایی که اکثر پرده‌های کرکر‌ه‌ای مانند پرده‌های زبرا، لوردراپه، شید و دیگر انواع آنها، قابل تنظیم برای دریافت میزان نور دلخواه هستند، گزینه بسیار مناسبی در محیط‌های اداری به شمار می‌آیند چرا که نور در ساعت‌های مختلف از روز، رنگ و جذابیت خاصی را می‌تواند به محیط ببخشد و همچنین، در زمان‌های تابش مستقیم آفتاب از پشت پرده نیز، می‌توان پرده‌ را به گونه‌ای که تنظیم کرد که از تابش مستقیم در محیط، ممانعت کند. به علاوه، اکثر پرده‌های اداری از کنترلی برخورداراند که می‌توان نور آنها را از راه دور نیز تنظیم نمود.

 

در نظر گرفتن ارتفاع سقف محیط اداری

بعضی از پرده‌های کرکر‌ه‌ای مانند، پرده‌های آلمینیومی یا چوبی، در صورتی که در محیط‌های دارای سقف بلند نصب شوند، زیبایی بیشتری را به محیط می‌دهند و در غیر این صورت، نصب آنها در محیط‌های اداری کم ارتفاع و دارای سقف کوتاه، ممکن است چندان جالب به نظر نرسد.
در نظرگرفتن رنگ و طرح پرده‌های اداری: انتخاب رنگ‌های روشن یا تیره و یا استفاده از پرده‌های اداری دارای نقش و نگار و یا انتخاب پرده‌های ساده، بستگی زیادی به رنگ و طرح دیوار‌های یک فضای اداری دارد‌.
در صورتی که رنگ‌هایی مانند کرم روشن یا سفید استخوانی در رنگ دیوار یک محیط اداری به کار رفته باشد، انتخاب پرده‌های اداری چوبی یا دارای رنگ‌های تیره می‌تواند نمود بیشتری داشته باشد و به جذابیت محیط تا حد زیادی بیفزاید. اما در صورتی که رنگ‌هایی مانند طوسی، سبز و یا دیگر رنگ‌های تندی مانند بنفش در دیوار‌های محیط اداری به کار رفته باشد، استفاده از پرده‌های کرکره‌ای سفید یا رنگ‌های روشن می‌تواند گزینه مناسبی به شمار بی‌آید. به علاوه، برای تهیه پرده‌های ساده و یا دارای نقش و نگار نیز، می‌توانید شلوغ یا خلوت بودن چیدمان یک محیط اداری را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه‌ای که بر شیک و زیباتر نمودن فضا تاثیر گذار است را انتخاب کنید.

 

انواع پرده‌های اداری

پرده اداری کرکره فلزی

این نوع از پرده‌ها را می‌توان با قطرهای گوناگون که شامل ۵۰، ۳۵، ۲۵ و ۱۶ می‌شوند را به رلحتی در بازار مشاهده و بسته به ابعاد دیوار مورد نظر برای نصب آنها، انتخاب نمود. از ویژگی‌های بارز و مثبت این نوع از پرده‌های اداری، انعطاف پذیر بودن آنها و همچنین قابلیت تنظیم نور است که تمامی پرده‌های اداری کرکره‌ای، از این ویژگی برخوردار اند.

پرده اداری زبرا

این نوع از پرده‌ها را می‌توان با طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار مشاهده کرد و بنابراین، می‌توان با توجه به رنگ و طرح فضا، به راحتی یکی از مدل‌های متنوع پرده‌های اداری زبرا را انتخاب نمود‌. جنس این پرده‌ها نیز عموما از پارچه پلی استر است و به علاوه دارای چهار نوع مختلف هستند:

  • پرده‌های زبرا ارسی
  • پرده‌های زبرا سیلوئت
  • پرده‌های زبرا رومن
  • پرده‌های زبرا چاپی
  • پرده اداری شید رول

 

پرده شید اداری

پرده‌های شید همانطور که از اسم آنها مشخص است، یایه‌ای را بر روی پنجره ایجاد می‌کنند که همین امر، تاثیر بیشتری بر زیباتر شدن محیط می‌گذارد. این نوع از پرده‌ها به طور کامل در قاب پنجره نصب می‌شوند و طرح‌های متنوعی مانند برند اداری یک شرکت و سایر طرح‌های ساده و رنگی را می‌توان به راحتی بر روی آنها چاپ نمود‌.
پرده‌های اداری شید از جنس‌های مختلفی مانند ابریشم، پلی استر، کتان، سولیت (PVC) و پنبه تولید می‌شوند. هر چه این پرده‌ها دارای ضخامت کمتری باشند، میزان نور بیشتری را از خود عبور می‌دهند و به روشن‌تر شدن یک محیط اداری، کمک بیشتری می‌کنند.
از ویژگی‌های بارز پرده‌های اداری شید به ویژه در فصل تابستان این است که از ورود بیش از اندازه گرما به داخل محیط جلوگیری می‌کند و در صورت روشن بودن کولر نیز، مانع از بیرون رفتن خنکی آن می‌گردد و در کل تاثیر زیادی بر تعادل دمای محیط، می‌گذارد.
انواع پرده‌های شید نیز عبارتند از:

  • پرده شید ساده
  • پرده شید چاپی
  • پرده شید رول
  • پرده شید رومن
  • پرده شید بالونی
  • پرده شید زبرا
  • پرده شید بامبو

 

پرده اداری لوردراپه

این نوع از پرده‌ها، پرده‌های کرکره‌‌ای عمودی هستند که به علت برخورداری بالا در تنوع طرح و رنگ، می‌توان به راحتی گزینه مناسبی را از میان آنها برای یک فضای اداری، انتخاب کرد. این پرده‌ها نیز مانند سایر پرده‌های کرکره‌ای، از قابلیت شستشوی آسان، تنظیم نور، چاپ طرح‌های گوناگون، نصب آسان و مقرون به صرفه بودن به لحاظ مالی برخورداراند.

 

سخن پایانی
در این مقاله درمورد نکات و مولفه‌های مهم در انتخاب پرده‌های اداری و انواع آنها توضیحاتی را ارائه دادیم. در مجموع، برای انتخاب بهترین پرده برای یک فضای اداری، نکات مختلفی مانند رنگ، فضا، مناسب بودن استفاده از پرده‌های ساده یا طرح‌دار، ابعاد و اندازه دقیق پنجره‌های مورد نظر برای نصب پرده‌های اداری و همچنین قیمت و کیفیت آنها باید مد نظر قرار گرفته شود تا در نهایت بتوان بهترین و مناسبت‌ترین پرده را برای یک فضای اداری انتخاب نمود تا علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های گفته شده، بتواند تاثیر بسزایی بر زیبا نمودن محیط اداری، بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.