پرده عمودی

پرده لوردراپه تصویری 5


وقتی کلمه ی اداری را می شنویم به صورت ناخودآگاه یک محیط خشک به ذهنمان می آید که در ان کار کردن و کسب درآمد موضوع اصلی است و و فقط به یاد سیستم های کامپیوتری و میز و صندلی و زونکن می افتیم، اما باید به این مورد اشاره کرد حتی محیط های خشک و اداری نیز نیاز به تنوع و ایجاد محیطی دلنشین دارند حتی وجود یک گلدان گل ممکن است مهم باشد و به رفع استرس کمک کند ولی هیچ مانند یک پرده ی مناسب برای پنجره هایی که در محیط کار وجود دارد تاثیر گذارنخواهد بود در واقع پرده پوشش تزئینی است که علاوه کارایی آن بابت زیبایی آن نیز کاربرد پیدا می کند.

پرده شید

 

از آنجاییکه پرده اداری در محیط های اداری درمحیط های کاری و رسمی و تجاری و همچنین مطب ها، بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل به این نام خوانده می شود.
پرده پوششی تزیینی در دکوراسیون و طراحی فضاهای اداری به حساب می آید، پرده اداری در انواع بسیاری دارد تولید می شود و معمولا پرده کرکره اداری یکی از بهترین و پرطرفدار ترین نمونه های پرده برای اداره‌ها است. یکی از عللی که در ادارات از پرده کرکره ای استفاده می شود این است که، با پرده های کرکره ای به راحتی می توان نور را به اندازه دلخواه در اتاق تنظیم کرد و تنوع رنگ و طرح زیادی دارند و که این قدرت انتخاب را را افرایش می دهد و ازاین حسن درایجاد دیزاین های خلاقانه ای بدون هیچ محدودیت با دکوراسیون فضای اداری و کاری هماهنگ کرد.

دکوراسیون اتاق شما اولین فاکتوری است که باید به آن توجه کنید، بهتر است ابتدا دکوراسیون اتاق خود را تکمیل کنید و سپس برای انتخاب پرده اداری اقدام کنید. بهتر است انتخاب پرده آخرین انتخاب برای دکوراسیون اتاق کار باشد. در فضاهایی مثل محیط های اداری که نمی توان مثل منزل از دکوری و تابلوها استفاده کرد، بکارگیری هر مدل از پرده در جای مناسب خود کاربردی خواهد بود و بسیار اهمیت دارد.

به طور کلی انتخاب متناسب پرده با رنگ دکوراسیون زیبایی خاصی را در فضا ایجاد می کند. از آنجایی که در محیط های اداری عنصری متحرک شمرده می شود و حالات و کاربرد های متفاوتی به فضا ایجاد می کند.

اجزای دکوراسیون باید همسانی داشته باشد.پس توجه به اندازه و ابعاد قاب های پرده در انتخاب پرده مناسب ضروری است، در انتخاب پرده علاوه بر نکاتی که اشاره شد شکل پنجره ها و حتی مدرن و یا قدیمی بودن سبک آن ها نیز باید در نظر گرفته شود. همچنین در انتخاب قطرها و سایزهای پرده می بایست به تقسیم بندی عرضی و ارتفاع سقف نیز توجه ویژه ای داشت.

متراژ اتاق نیز در انتخاب پرده اهمیت دارد به طوری که پرده هایی که دارای ضخامت کمتر هستند برای فضاهای داخلی با مساحت کم و کوچک و پرده های با ضخامت زیاد برای فضاهای بزرگ تر مناسب هستند.

اگر بخواهیم در مورد رنگ ها و تاثیر آن بر دید افراد در محیط موجود صحبت کنیم باید به این موارد اشاره کرد که پرده‌های روشن باعث می‌شود یک اتاق کوچک، دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد. نور خورشیدی که از پنجره به داخل فضا وارد می شود و تنظیم حجم ورودی آن بنا به اندازه ی دلخواه نیز اهمیت دارد. نوربیشتری از پرده‌های روشن عبور کرده و وارد اتاق می‌شود .

به طور کلی از رنگ های سفید و روشن برای اینکه فضا بزرگتر از اندازه ی واقعی به نظر بیاید استفاده می گردد.
پرده‌های رنگ تیره، اگر به دنبال ظاهری شیک و کلاسیک هستید پیشنهاد می شود. همچنین ازرنگ‌های تیره برای پرده، می‌توان برای جلوه دادن بخش خاصی در یک اتاق استفاده کرد این نوع پرده‌ها با دیوارها و مبلمان روشن به زیبایی تطبیق پیدا کند اما از طرفی رنگ تیره باعث می‌شوند اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. اگر فضای بزرگی در دسترس داریم رنگ های تیره مناسب خواهد بود.

میزان نور اتاق کار نیز در تعیین نوع پرده تأثیر دارد. اگر اتاق پر نوری دارید، می‌توانید پرده‌هایی کاملا پوشیده و با رنگ‌های تیره مانند شکلاتی را انتخاب کنید و اگر نور اتاق شما کم است، پرده‌های روشن و پرده‌های توری مانند استفاده کنید.

علاوه بر زیبایی رنگ و طرح پرده ها نکته ی مهم این خواهد بود که این پرده ها از جنس مرغوب و با دوامی تولید شده باشند که اگر نیاز به شست و شو بود به ساختار آن آسیب نرسد و نیاز نباشد در بازه ی های نزدیک تعویض گردد.

پرده گزینه ی مهمی از اتاق کار شما خواهد بود و به طور کلی دیوارها و رنگ آن ها و هر چیزی که روی آن‌ها نصب شود، اولین مواردی هستند که توجه افراد را جلب می کنند شیک بودن و خاص بودن دکوراسیون اتاق کار این حس را در افراد ایجاد می کند که شخص حرفه‌ ای مشغول به کار است که حتی به فضاسازی اطراف خود اهمیت قائل است و به جزئیات کار خود توجه دارد.

در یک شرکت داشتن پنجره بسیار مهم و ضروری است اگر قرار است در اتاقی کار روزانه ی خودتان را انجام بدهید از این نکته غافل نشوید.

استفاده از پرده اداری هماهنگ با دکوراسیون جلوه و زیبایی اتاق شما را چند برابر می‌کند. این که تمام جزئیات اتاق کارتان را خودتان انتخاب کنید و به سلیقه ی خودتان عمل کنید و ازایده‌ پردازی شخصی خودتان داشته باشید، حس خوبی را تجربه خواهید کرد و از انرژی آن را دریافت می کنید و این احساس خوب را به کار خود خواهید داشت و همچنین همکاران شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

معمولا در محل کار افرادی به عنوان مشتری یا دریافت کننده ی خدمت مراجعه می کنند و انتظار دارند که با دکوراسیون جذاب رو به رو شوند اما زمانی که اثاثه ی زیبا و پرده ی متفاوت و طرح منحصر به فرد شمار را می بینند توجه آن‌ها را جلب می‌کند و خلاقیتتان را مورد تحسین قرار می دهند و شاید از ایده های شما در دیزاین محیط اطراف خود بهره ببرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.