پرده شید

پرده شید ساده 18


نقش پرده در دکوراسیون چیست؟

مسائل گوناگونی در دکوراسیون تاثیر گذار است و بسته به محیطی که در آن چیدمان انجام می شود تمام وسایل در دکوراسیون تاثیر گذار خواهد بود. یکی از مهمترین وسایلی که فضای دکوراسیون یک محیط را تحت تاثیر قرار می دهد پرده است که جنس و رنگ آن با توجه به نوع محیط متفاوت خواهد بود، مثلا پرده سالن پذیرایی با اتاق خواب و یا اتاق کودک و یا محیط های اداری و یا تجاری متفاوت خواهد بود. انتخاب یک پرده برای محیط اداری و کاری مستلزم توجه به نکاتی است. اگر به سوال کدام پرده برای محیط اداری مناسب است ؟ پاسخ داده شود اولین نکته ای که به آن توجه می شود ایجاد یک محیط زیبا و منظم است. مکان های اداری برروی افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند بسیار تاثیرگذار است بنابراین شرایط محیط را باید به گونه ای فراهم کرد که برای کارمندان بسیار دلنشین و آرامش بخش باشد تا بر روی عملکرد آنها تاثیر گذار باشد. لوازم محیط اداری مانند مبلمان و یا میز و صندلی هایی که مورد استفاده است با توجه به فضا و نوع فعالیت تغییر خواهد کرد و به تناسب آن باید از پرده هایی مناسب نیز استفاده نمود در واقع باید به درستی به این سوال پاسخ داده شود که کدام پرده برای محیط اداری مناسب است؟

پرده شید

کدام پرده برای محیط اداری مناسب است؟

در میان انواع پرده ها برای محیط های اداری انواع پرده های کرکره ای بیشترین کاربرد را دارد و بهتر است در پاسخ به اینکه کدام پرده برای محیط اداری مناسب است؟ بگوییم پرده کرکره ای از نظر عملکرد و شرایط نصب و نگهداری بهترین نوع پرده می باشد. پرده های کرکره ای دارای تنوع بالایی است ودر قدیم فقط برای محیط های اداری استفاده می شد و لی امروزه به دلیل تنوع رنگی و طراحی های زیبایی که بر روی آن انجام شده برای منازل نیز مورد استفاده می باشدو انواع گوناگون این پرده ها را می توان به صورت زیر تقسیم بندی نمود:

  • پرده کرکرهای چوبی
  • شید رول
  • زبرا
  • عمودی
  • آلومینیومی
  • رولی

در میان تنوعی از پرده کدام پرده برای محیط اداری مناسب است؟

با مقایسه درست و داشتن اطلاعات درستی از انواع پرده کرکره ای که در محیط های اداری مورد استفاده است می توان گفت کدام پرده برای محیط اداری مناسب است. کرکره چوبی یکی از قدیمی ترین پرده ها است که در طرح های مختلفی تولید می شود. این طرح با توجه به رنگ چوب با محیط های اداری بسیار سازگار است. پرده های چوبی با توجه نوع مواد و رنگشان دارای تنوع بالایی هستند جنس این پرده ها می تواند از جنس بامبو باشد که جذابیت بالایی دارد و به راحتی نیز دچار آسیب و فرسودگی نمی شود. این نوع پرده ها می تواند نوارهای تسمه ای و یا قیطانی داشته باشد. پرده هایی که به صورت اتوماتیک و با موتور کنترل می شوند دارای پهنای کمی هستند زیرا پرده هایی با پهنای زیاد وزن هایی بالاتری خواهند داشت که جابجایی را به صورت کنترلی و خودکار سخت خواهد کرد.

پرده شید

آشنایی با انواع پرده‌های اداری

پرده عمودی یکی دیگر از مواردی است که در پاسخ به این سوال که کدام پرده برای محیط اداری مناسب است، بیان می شود. پرده کرکره ای عمودی دارای بخش هایی است که به صورت عمودی نصب شده است و به صورت افقی جمع می شود. معمولا نوع پرده عمودی کرکره ای برای پنجره های خیلی بزرگ که فضای زیادی را در بر گرفته مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی این پرده ها تصاویری چاپ می شود که فضا را بسیار جذاب و دلنشین می کند و می تواند با نظر کارفرما این تصاویر متناسب با فعالیتی باشد که در آن محیط انجام می شود.

قبل از اینکه بتوانیم پرده زبرا را به عنوان یکی از پرده های محیط اداری نام ببریم باید با ویژگی های آن آشنا شویم تا بتوانیم تشخیص بدهیم که کدام پرده برای محیط اداری مناسب است. پرده کرکره ای زبرا یکی انواع پرده های اداری است که دو نوار یا اسلاید پارچه به صورت افقی روی هم قرارگرفته است حرکت این دو نوار رو هم به صورت غلطکی است و بیشتر برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و به راحتی با تنظیم این دو نوار می توان سایه روشن محیط را تنظیم نمود.

پرده

رول شید نام پرده دیگری که برای محیط اداری مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گزینه هایی است که در پاسخ کدام پرده برای محیط اداری مناسب است وجود دارد. این نوع پرده برای ایجاد سایه استفاده می شود در واقع جنس آن به شکلی است که می تواند سایه ایجاد کند ولی روشنایی کامل پنجره را نمی پوشاند. این پرده برای پنجره های اداره ها و دفاتر بسیار مناسب است و می تواند محلی برای چاپ لوگوی شرکت نیز باشد. این پرده برای صفحه نمایش پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مناسب این پرده نیز قابل توجه است و در دو حالت زنجیری و ریموتی وجود دارد. جنس های مختلفی نیز از این پرده وجود دارد که شامل پارچه ای، سولیت و بامبو می باشد. نوع بامبو قابلیت چاپ انواع تصاویر را دارد.

گزینه دیگری که برای پرده اداری و اینکه کدام پرده برای محیط اداری مناسب است ؟ می توان بیان کرد پرده کرکره آلومینیومی است که برای فضاهای بسیار رسمی استفاده می شود و رنگ بندی متنوعی دارد و به راحتی با بسته تیغه های می توان آن را تمیز نمود.

نکاتی برای خرید پرده های اداری

در هنگام خرید پرده اداری باید به رنگ دکوری که در محیط وجود دارد، توجه شود و آنچه را که از پرده انتظار می رود مانند کارایی و حالت ها یی که می تواند داشته باشد مورد بررسی قرار گیرد. باید محل قرار گیری پرده مورد توجه باشد و اندازه های را در نظر گرفته و پرده انتخاب نمایید زیرا پرده های کرکره با پهنای موجود باید متناسب با قاب و محل قرار گیری آن باشد. ارتفاع سقف را نیز در نظر داشته باشید. پرده های کرکره ای آلومینیومی و چوبی اگر قطر مناسبی نداشته باشد با فضا همخوانی نخواهد داشت و چهره نازیبایی به محیط خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.