پرده زبرا

پرده زبرا با توجه به کارآمد بودن آن بسیار بین افراد خواهان پیدا کرده و این محبوبیت را می توان به طراحی متفاوت نسبت به پرده های موجود در بازار و سبک های گوناگون و چشم نواز آن نسبت داد.

این پرده از خانواده پرده کرکره ای و رولی است که به خاطر طراحی راه راهش، آن را زبرا (به معنی گورخر) می نامند. شکل آن که به طور کلی شامل دو اسلاید پارچه به صورت نوار افقی است، این امکان را می دهد که با حالت غلتکی که دارد نور را در فضا تنظیم کند. از این پرده در مقیاس های بالا و با وسعت زیاد استفاده می شود و با توجه به کارایی آن در تنظیم نور می توان در ایجاد سایه روشن های زیبا در محیط زندگی به آن جذابیت بخشید .

در این مقاله نکاتی قبل از تهیه پرده های زبرا را مطرح می کنیم تا به ایجاد دکوراسیون متفاوت و مطابق سلیقه ی شما در محیط کاری یا زندگیتان کمک کنیم.

[ux_image id=”576″ image_size=”original” height=”56.25%” margin=”0px 0px 40px 0px” lightbox=”true”]

مزایای پرده زبرا نسبت به پرده های مرسوم در بازار

معمولا برای انتخاب انواع پرده محدودیت داریم و نمی توانیم پرده دلخواه خود که متناسب محیط باشد را استفاده کنیم، اما با توجه به تنوع پرده های زبرا که انواع کلاسیک و مدرن را شامل می شود، امکان شخصی سازی دکوراسیون را ممکن می کند.

طراحی نوآورانه پرده های زبرا و تنوع جنس ساخت آن باعث می شود بتوان از آن در هر محیط استفاده کرد. برای مثال می توان نوعی از آن را برای پوشش سرویس بهداشتی به کار برد که نسبت به پرده ای که در سالن پذیرایی به کار می رود، متفاوت باشد.

کاربرد پرده علاوه بر تاثیر گذاری در زیبایی، جهت جلوگیری از ورود نور به داخل محل مورد نظر ما می باشد ممکن است نور ایجاد شده به اجناس پارچه ای و فرش و در محیط های اداری به وسایل برقی و حساس در دراز مدت آسیب بزند. از آنجایی که که این نوع پرده ها کنترل نور محیط اطراف را به خوبی انجام می دهند، می توانند قسمت هایی که باید مصون از نور باشند را بپوشانند.

کارایی پرده ها را نیز می توان به ایجاد محیط خصوصی در نظر گرفت. از آنجایی که گاهی نیاز داریم کنار پنجره با یک فنجان چای استراحت کنیم و از نور و گرمای خورشید لذت ببریم، پرده های زبرا این امکان را در عین حفظ حریم خصوصی فراهم می کنند.

خوب است بدانید پرده های زبرا فقط مختص به کنترل روز و نور خورشید نیست و از آن ها بابت کنترل نور مهتاب نیز استفاده می شود. حتی می توان جنس مناسبی را با توجه به تغییر فصل و گرما و سرمای هوا انتخاب کرد.

همانطور که اشاره شد این پرده ها دارای جنس خاصی مانند پلی استر و نانو و آنتی استاتیک هستند که چربی و گرد و غبار را به خودشان جذب نمی کنند. این جنس خاص شستن پرده زبرا را بسیار ساده و راحت می کند و یکی از دغدغه های مهم را که شستن اصولی پرده ها است را ازبین می برد.

نصب این پرده نسبت به پرده های کلاسیک و قدیمی بسیار ساده تر است و امکان کنترل به شکل برقی و حتی با ریموت کنترل نیز برای آن ها فراهم است. همچنین پرده های زبرا دوام و طول عمر زیادی دارند. این دوام مزیتی مهم برای آن ها در مقایسه با پارچه های به کار برده شده در پرده های معمول است که در گذر زمان دچار کهنگی می شود.

[row style=”small”]

[col span=”3″ span__sm=”6″]

[ux_image_box style=”default” img=”585″ image_height=”100%” link=”https://pardehland.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%b1%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87/”]

پرده زبرا ساده

[/ux_image_box]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”6″]

[ux_image_box img=”598″ image_height=”100%” link=”https://pardehland.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%b1%d8%a7-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4%db%8c/”]

پرده زبرا سفارشی

[/ux_image_box]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”6″]

[ux_image_box img=”614″ image_height=”100%” link=”https://pardehland.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/”]

پرده زبرا طرح کودک

[/ux_image_box]

[/col]
[col span=”3″ span__sm=”6″]

[ux_image_box img=”633″ image_height=”100%” link=”https://pardehland.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%b1%d8%a7-%da%af%d9%84%d8%af%d9%88%d8%b2%db%8c/”]

پرده زبرا طرح گلدوزی

[/ux_image_box]

[/col]

[/row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.